Sök här

Gymnasiesärskola

Alfamax Programpaket 1

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Programpaket 1 innehåller 30 delspel i svenska för klass- och specialundervisning. Flera av spelen finns även att beställa som webbversion och kan då användas på iPad,Mac och PC. På Alfamax webbsida, http://www.alfamax.se/webb_oversikt.php kan du läsa mer om webbversionerna. Programpaket 1 innehå ...

Alfamax Programpaket 2

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Måltavlan 1 och Måltavlan 2-5 ingår i Alfamax Programpaket 2. Måltavlan är en serie program som övar stavning, ordkunskap, språklära och ordbildning. Programmen hör till läromedlet Pilen steg 1-5, men kan numera beställas av alla skolor. Måltavlan finns även att beställa som webbversion och kan ...

Alfamax Programpaket 4

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Ingår i Alfamax Programpaket 4: Staven 1, Staven 2-4, Staven 5-8, Staven 9, Regnbågen 9A, Regnbågen 9B. Innehåll: Staven är en serie program som i första hand övar stavning. Programmen följer de olika stegen i läromedlet Svenska Steg för Steg. Staven är uppdelad i fyra program: Staven 1, Staven 2-4 ...

Clicker

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Ett redskap för inlärning, kommunikation och för att underlätta skrivande. Innehåll Skärmtavlor, bilddatabas, ordbehandlingsprogram Beskrivning Programmet bygger på skärmtavlor som kan innehålla både bokstäver, text, bilder, ljud, musik och filmer. Det finns många färdiga övningar ...

Communicate By Choice

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Övningar för tidig inlärning. Innehåll Över 100 färdiga övningar med frågor och svar på olika nivåer. Beskrivning Programmet innehåller övningar inom områdena: Allmänna övningar med öppna svar, Färg och form, Hitta och matcha, Jobba med bokstäver, Jobba med ord, Memory, Naturkuns ...

Från 1 Till 100

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Ett pedagogiskt matematikprogram som lär ut talbegrepp och grundläggande räkning. Enkla menyval och upplästa instruktioner gör att eleven kan arbeta självständigt. På den första menyn väljer eleven svårighet att träna på. Välj att räkna till 10, 20, 30, 50 eller 100. På nästa meny väljer ele ...

Från A till Ö

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning: 10 roliga aktiviteter för att lära in och träna på alla bokstäver i alfabetet. Innehåll: Träning på en bokstav i taget. Lär ut att det finns stora och små bokstäver hur de ser ut, hur de låter. Beskrivning: Enkla menyval och upplästa instruktioner gör att eleven kan arbeta självst ...

Kamraterna

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Addition och subtraktion. Eleven utforskar, lär sig att förstå och tränar på plus och minus. Innehåll Övningarna är utformade så att en elev via övningar först kan lära sig förstå hur plus och minus fungerar för att sedan kunna träna på samma övning. Beskrivning Innehåller fyra typ ...

Klockan går

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Programmet lär ut klockan på ett pedagogiskt och systematiskt sätt. Många olika sätt att träna. Innehåll Lär ut klockan på ett pedagogiskt och systematiskt sätt. Klockans funktion utforskas på olika sätt. Beskrivning Det finns många olika sätt att utforska klockans funktion och ...

Läseboken

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Ett program för läsinlärning. Övning på bokstäver, ord och enkla meningar. Innehåll Ljud- och bildstöd med inläst tal och ljudning av bokstäver. Varje elev kan få egna inställningar och eget resultat med hjälp av elev-profiler . Beskrivning Läseboken är ett program för läsinlärni ...

Läsia

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Läsia är ett nyskapande, laborativt läs- och skrivträningsprogram. Det är animerat på ett kreativt och åldersneutralt sätt, vilket gör att det passar alla från nybörjaren i förskoleklass till högstadieeleven som behöver träna sin läs- och skrivförmåga. De ”Levande bokstäverna” i programmet gör arbetet ...

Räkna med pengar

Detta program tas bort i övergången till GSIT 2.0 Användning Träning på att räkna med pengar. Eleven kan utforska och träna på att använda mynt och sedlar. Innehåll I programmet kan man träna på att använda och räkna med pengar. Välj högsta valör och välj sedan övning. Tips då eleven svarat fel på en uppgift. Beskrivning Programmets strukt ...